Home
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomas Gość
|
Wysłany:
Pią 11:57, 05 Paź 2007 |
|
|
|
mam pasata z 2001 roku 1.9 diesla 130KM i słyszałem ze mozna elektronicznie podrasowac silnik o okolo 35 KM. powiedzcie mi czy są jakies skutki tego, wiecej spala czy moze szybciej sie silnik psuje. i jaka jest oplata tego. prosze o pomoc z góry dziekuje
|
|
|
|
|
nosekdomin
|
Wysłany:
Pią 18:37, 05 Paź 2007 |
|
|
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam!!! Z podrasowaniem tego silnika należy szczególnie uważać, ponieważ jest już dość wysilony. Tuning polega na ustawieniu komputera na większą moc. [Inny rodzaj podniesienia mocy można uzyskać zakładając większą turbinę np z T4 albo innego busa- jest to bezpieczniejszy tuning-ponoć. Kolega tak ma w golfie 5ce i rewelka.] Szczegółów samego programowania dokładnie nie znam. Dzięki większej mocy uzyskujemy MNIEJSZE spalanie ponieważ jest silniejszy, tylko na mieście bez zmian. Aczkolwiek na ironię jest zasada iż auto tak silne spala mniej jadąc z 5 osobami niż jadąc tylko z kierowcą. To również należy przemyśleć. Ponieważ gdy jest mniejsze obciążenie silnika (tylko kierowca) chętniej przyśpiesza siorbając paliwo. Zauważyłem tą zasadę w swoim aucie. Inaczej wygląda sprawa w 115km. Ale powyżej 130KM moc ma już inne zasady. Jeśli chodzi o skutki to zależy od wykonanej usługi (cena w zależności od warsztatu ok 1500pln) i przebiegu auta, w następnej kolejności od jego eksploatacji przez właściciela. Narażona jest turbina, uszczelnienie pod głowicą itp... Wymaga się częstszą zmianę oleju (505.01) co około 10-13 tyś i dobre paliwo, oraz szczególna uwaga na wysiloną już do cna turbinę-nie gasić od razu silnika po zjechaniu z dłuższej trasy, oraz niewysilanie silnika przed jego rozgrzaniem. Jeśli usługa jest dobrze wykonana silnik nie odczuwa złych skutków tylko raczej pozytywy, jazda autem jest bardziej płynna. A silnik jeszcze bardziej skory do sprintu. Oczywiście zdarza się że turbina nie wytrzymuje, albo jakiś wąż puści. Ale takie samo prawdopodobieństwo jest w każdym innym aucie nawet nie rasowanym. Gorąco zachęcam do chip-tuningu!!! Szerokiej drogi
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
chodi
|
Wysłany:
Nie 17:16, 02 Gru 2007 |
|
|
Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Spokojnie możesz go kręcić na samym programie , ja ten silnik mam skręcony na 166 km
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|
|